آشنايي با كاميون ها و تاریخچه و انواع آنها

آشنايي با كاميون ها و تاریخچه و انواع آنها|30010337|vgz
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : آشنايي با كاميون ها و تاریخچه و انواع آنها

فهرست:



تاريخچه ساخت كاميونهاي مرسدس



سامانه هاي ايمني كاميون هاي مرسدس بنز



تاريخچه ساخت كاميون ها



تصاويري از كاميونها



ماشين آلات ديگر مهندسي



كاميون هاي عقب باز شو



كاميون و تريلي كف باز شو



ماشينهاي كانال نوع چرخي











تاريخچه ساخت كاميونهاي مرسدس:





1926 گوتلیپ دایملر و کارل بنز کمپانی دایملر بنز را تاسیس کردند. نام محصولات آنها مرسدس بنز است.قبل از آن کارل بنز از 1871وگوتلیپ دایملر از1890به صورت انفرادی محصول تولید می کرده اند.در۱۸۴۶ Robert William Thomson تایر بادی را اختراع کرد و در 1889دانلوپ رسما آنرا مورد استفاده قرار داد.در 1946میشلن تایر رادیال را معرفی کرد.کمپانی ترمز بادی WABCOتوسط George Westinghouse در تاریخ1869میلادی تاسیس شد دفتر مرکزی این شرکت در بروکسل بلژیک قرار دارد.



واما ایران .ایرانی ها هم از بدو تولید کامیون روی به استفاده از آن آوردند ورود کامیون به ایران بیشتر دستخوش معادلات سیاسی بود و بیشتر شاهد ورود کامیونهای آمریکائی بودیم.کامیون های بنز و بوزینگ و...هم از اروپا وارد می شد اما نقاط قوت کامیونهای آمریکائی کفه ترازو را به سمت آمریکائیها به خصوص بولداگهای ماک سنگین تر می کرد.شورولت دوج جمس وایت و ماک از نامهای معروف بودند.جنگ های جهانی هم باعث میشد ورود کامیون به ایران سرعت بیشتری به خود بگیرد خصوصا جنگ جهانی دوم که نیروهای متفقین برای کمک به روسیه از خاک ایران استفاده میکردند و بسیاری از کامیونها این چنین بود که به دست ایرانیها افتادشرکت ها و کارگاه هائی هم برای تولید و تعمیر به وجود آمدند شرکت خاور که به تولید کامیونها ی بنز اشتغال داشت و توسط مرحوم صمد(فریدون) سودآور تاسیس شد.کامیون ماک برای اولین بار شرکت ایران کاوه (سایپا دیزل)را برای عرضه محصولات خود انتخاب کرد.ایران کاوه توسط اصغر قندچی تاسیس شد.اتاق و گلگیر سازان متفرقه ای هم به دلیل نبود امکانات کافی برای مونتاژ زیاد به وجود آمدند.