بررسی معماري سوئيس و مکاتب تاثیرگذار بر آن و مروری بر معماران و آثار معماری سوئیس

مطالب دیگر:
🔥پاورپوینت سيستم‌ هاي اطلاعات مديريت (مدل‌ سازي اطلاعات) دکتر علی رضائیان🔥تحقیق عاشورا و جلوه های آن در ادبیات معاصر🔥تحقیق بررسی یادگیری مشاركتي، رقابتی، انفرادي بر ميزان يادگيري و يادداري با نقش واسطه ای مهارت های🔥تحقیق آثار تاریخی زندیه شیراز🔥پاورپوینت مديريت توليد و عمليات🔥پاورپوینت مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)🔥جزوه آموزشی روش تحقیق معماری🔥تحقیق سیگنال مزاحم تصویر و مشکل گیرنده سوپر هیدروداین🔥تحقیق معماری شهرستان مراغه🔥پاورپوینت هزینه یابی معکوس همراه با مثال های تشریحی🔥پاورپوینت و تحقیق معرفی کامل ساختمان دستگاه MRI و نحوه تشکیل تصاویر🔥پاورپوینت فیزیک سیستم تصویربرداری تشدید مغناطیسی MRI🔥آزمایش های درس فیزیولوژی🔥تحقیق دستگاه های پزشکی هسته ای🔥پاورپوینت و تحقیق پرتودرمانی (RadioTherapy)🔥پاورپوینت اخلاق پزشکي در اسلام🔥تحقیق نگاهی کامل و همه جانبه به تاریخ و هنر اصفهان🔥تحقیق بررسی قالی و فرش اصفهان و نگاه کاربردی آن به عنوان هنر طراحی لباس🔥پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)🔥کامل ترین خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوری ها و کاربردها) دکتر آرین قلی پور🔥پاورپوینت اتصالات پیچ در سازه های فولادی🔥پاورپوینت انواع نظام های بیمه ای🔥پاورپوینت نورشناسی ابن هیثم🔥پاورپوینت مباني کارآفریني🔥پاورپوینت تعدادی از سازمان های بین المللی
بررسی معماري سوئيس و مکاتب تاثیرگذار بر آن و مروری بر معماران و آثار معماری سوئیس|30010341|vgz
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : بررسی معماري سوئيس و مکاتب تاثیرگذار بر آن و مروری بر معماران و آثار معماری سوئیس

فهرست:



نظريات هرزوگ و دمورن در بارة معماري سوئيسي



نقش معماري رايت در معماري سوئيس



گذشته معماري سوئيس و لوكوربوزيه



مكاتب معماري تأثير گذار بر معماري سوئيس



ساخت کارخانه تنباکو به سبک معماری مساجد اسلامی در سوئيس



معماري معاصر و مدرن در سوئيس



معماري سوئيس در دستان ماريا بوتا



معماري لوكارنو در سوئيس



شاهكار معماران سوئيسي در پارك معماری Jinhua در چین



معماری گوتیک در سوئيس



سطحهاي معماري جهان و معماران سوئيس



ايستگاه هاي متروي فوق پيشرفته سوئيس و معماري تحسين برانگيز سوئيسي













نظريات هرزوگ و دمورن در بارة معماري سوئيسي



هرزوگ: " در آغاز پی بردم که سکونتگاه اساسا مانند غار نیست بلکه مانند سرپناهی وسیع در هوای آزاد هم آهنگ با چشم انداز به بیرون و درون است ." دمورن: " نگذارید دیوار سقف و کف اکنون شریک یکدیگر نشوند بلکه جزئی از یکدیگر باشند و هر یک بر دیگری و در دیگری تاثیر بگذارند . " هرزوگ بین سالهای 1916تا 1922 به ژاپن سفر کرد و در ژاپن هتل امپریال را در توکیو طراحی کرد . در این سالها شدیدا تحت تاثیر معماری ژاپن بود . ارتباط خانه با محیط ، الهام از طبیعت ، معماری ارگانیک ( ژاپنی ) ، سیالیت فضاهای داخلی . دومدرسه معماری شمال و جنوب در شیکاگو و نیومکزیکو ، تاسیس کرد . در کل می توان معماری سوئيسي را چنین توصیف کرد : معماری ارگانیک ، ترکیب ساختمان با طبیعت و نه تحمیل ساختمان بر طبیعت ، ساختمان باید در دل تپه ساخته شود و به صورت افقی ( که در رقابت با طبیعت مطرح نشود ) ، مصالح بکار رفته باید منطبق با همان طبیعت که ساختمان ساخته می شود باشد . شکل ساختمان بی قاعده و منفصل بندی شده و این عمل نه تنها بدلیل عملکرد ها بلکه به دلیل بی قاعده گی طبیعت بستر ساختمان ، توجه به مورفولوژن سایت و توجه به عملکرد و تکنولوژی ساخت. منبع الهام کارهای دمورن : هنر و صنایع ( هنر و پیشه ) ساختمانهای ژاپنی: Falling Water House (1937) Pennsylvania Guggenhiem Museum (1956 1959) Newuork در کل سه هدف عمده دمورن عبارتند از : ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد . تقارن محوری برای تمرکز سیالیت در نقاط مشخص ، برای نمونه در جلوی بخاری یا به سمت منظر اصلی ( چشم انداز ) بکار گرفته شده است . پسشگامان معماری مدرن Frank Lioyd Wright ( 1869 1959 ) بین سالهای 1893 1887 دردفتر آدلر و سولیوان کار می کرد . قسمت اول فعالیتهای رایت که تا سال 1910 ادامه داشت تعداد زیادی خانه های مسکونی بود . لارکین Larkin House ( 1905 ) کیسای اوک پارک Oak Park ( 1906 ) معبد یگانگی The Unity Temple ایلینوین Hickox house ( 1900 )



نقش معماري رايت در معماري سوئيس



دمورن با توجه به نظریات رایت در مورد معماری ، در سال 1930 ، اصول برنامه ریزی برگرفته شده از کتاب رایت در معماری و دموکراسی را در نقش بندي معماري سوئيس چنين بيان مي كند : 1 کم کردن دیوارهای داخلی و ایجاد یک محیطی برای جریان هوا ، نور و چشم انداز به طوری که در کل پیوسته نشان داده شود . 2 هماهنگ ساختن بنا با محیط خارج ( ثابت شده است که سطوح گسترده افقی بهترین وسیله برای ایجاد همبستگی است ) 3 پلان آزاد 4 نشان دادن پی ها به صورت سکوی آجری کوتاه برای قرار گرفتن خانه بر روی آن 5 عدم استفاده از مصالح متنوع ، استفاده از مصالح جدید 6 دادن تناسبات منطقی و انسانی به تمام درها و پنجره ها 7 قرار دادن تاسیسات حرارتی درداخل ساختمان ( آتشگاه در مرکز ساختمان ) تاسیسات روشنایی و لوله کشیها در استخوان بندی ساختمان بطوری که جزئی از پیکره ساختمان باشد . 8 مبلمان ساختمان به عنوان عناصر ارگانیک معماری و طرح آنها از بنا و الهام گرفته از آن باشد . 9 حذف تزئینات ( دوره های معماری ) حذف ظرایف کاریها لارکین Larkin Bulding ( 1902 6 ) Newyork ویلتیس Willitts House ( 1902 ) کونلی Coonley House روبی Robie House ( 1909 ) Chicago



گذشته معماري سوئيس و لوكوربوزيه



. لوکوربوزیه چارلز ادوارد ژنر معروف به لوکوربوزیه Charles Edouard Jeannert ( 1887 1965 ) لوکوربوزیه در شهر لاشو دوفن ( La Chaux De Fonds ) سوئیس در سال 1887 م . متولد شد . او به عنوان یک گراورکار ( سازنده قالب ساعت ) آموزش دید و در سن پانزده سالگی جایزه ای در نمایشگاه 1902 م . تورین به خود اختصاص داد . ساختمانهای کلبه مانند در اوائل جوانی خود ( بیست سالگی ) در سوئیس طراحی کرد . یکی از خصوصیات بارز این کلبه ها تاثیر هنر جدید است که در آن تزئینات را به مثابه سنت و گذشته معماری سوئیس به کار برد . لوکوربوزیه در سالهای اولیه شکل گیری آثارش به یک ایده آلیست شباهت بیشتری دارد و برای او هندسه یک الگوی سمبلیک است . لوکوربوزیه در این دوران شروع به مطالعه آثار نیچه و برای او هنرمند فردی در تماس با یک نظم عالی تر است ، نظمی که موجب ایجاد اشکالی می شود که دنیایی را تحت سلطه خود در می آورد . موضوع نقاشیهایی که لوکوربوزیه به نام سبک P urism ( پوریسم ) می کشید اشیایی همچون گیتار ، بطری و لوله بود . ( دیدگاه پوریسم یک نوع افلاطون گرایی خاص بود . در این دیدگاه خطوط بیرونی بطری و گیتار در حد اشکال هندسی تنزل داده شده است و در موازات سطوح تصویر ترسیم شده اند ، خطوط بیرونی و رنگها متمایز و شاداب بوده ، تنش و کشش عینی آن با به هم غلتیدن ابهامات فضایی اصول کوبیست ، در قبال منازل متفاوت از یک شی در آن به نظم کشیده شده است . او در سن 24 سالگی در دفتر آگوست پره کار کرد و خواص بتن را آموخت . مدتی به برلین رفت و در دفتر پیتر بهرنس مشغول کار شد .Peter Behrens ( 1868 1940) پدر معماری مدرن . اوسالها بعد در آلمان تحت تاثیر ورک و کارهای والتر گروپیوس بود . در این برداشت او تحت تاثیر مصالح معماری از جمله شیشه و ورقهای فلزی بود و شروع به برداشت این نیازدر تلفیق میان هنر و ماشین نمود . تاثیر بعدی که در آثار لوکوربوزیه مشاهده می شود مربوط به مسافرتها و اسکیسهای او از مساجد استامبول ، ساختمانهای یونان ،کشورها حوزه مدیترانه و خاور دور است . اما بیشترین تاثیر گذاری بواسطه آکروپلیس در آتن است . وی همه روزه به مدت یک ماه از پارتنون دیدن کرد . گاها هر بار ساعتها وقت خود را صرف اسکیس از زوایای مختلف آن می کرد و همین بود که بعدها پارتنون رابا یک ماشین مقایسه می نمود . اولین ساختمانی که طراحی کرد خانه D omino بود در سال 1915 ، نشان دادن اسکلت یک ساختمان با بتن مسلح است . در سال 1923 تفکرات تئوری خود را در کتاب " به سوی یک معماری " بیان می کند . او تکنیک و هنر را دو ارزش هم ردیف با هم تعریف می کند . نظریات لوکوربوزیه بدین شرح است : 1 معماری باید تحت کنترل ترسیمات نظم دهنده هندسی قرار گیرد